Wybieramy opakowanie dla produktu

Opakowanie każdego produktu ma pewny wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się zdecydowanie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy perfekcyjnie o tym wiedzą, zatem próbują dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał specjalistycznie.



Jeśli opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i zakupić produkt.
To istotna kwestia, dlatego że opakowania produktów mają oczywisty wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru wiele rozwiązań w sklepach, często zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. Jeśli opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga sugestie, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest zatem kwestią kluczową w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią reklamy i kanałem reklamy tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, aby zdecydować się na zaprojektowanie dobrego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeśli chodzi o środki finansowe, jak i o czas. Opakowanie będzie miało niezbity wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Wręcz słabszej jakości produkt obroni się, o ile projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już sporo badań dotyczących wpływu opakowania na sposób dystrybucji konkretnych produktów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż zawsze była wyższa.

Zobacz również: czytaj dalej