Projektowanie logotypu

Mówi się, że w firmie bardzo ważne są produkty albo usługi, ale tak realnie w firmie najważniejsze jest to, jakie robimy pierwsze złudzenie na potencjalnym kliencie. Jeśli to złudzenie będzie dobre, to firma de fakto sporo zyska. Jeśli wyrażenie będzie złe, ten ewentualny klient może już przenigdy się nie stać prawdziwym klientem.



Bardzo ważne jest, żeby projektowanie logo w firmie było zlecone osobom, które mają w tym doświadczenie i wiedzę, jak poszczególne elementy logotypu oddziałują na ludzi.
Kolory, kształt, formy i różnego rodzaju informacje mogą mieć wiele odsłon. Logo jest uproszczonym elementem, co nierzadko może być mylące. Można nie najlepiej zinterpretować określony znak, jeśli nie przyłożono się do niego w sposób odpowiedni i to spowoduje, że po prostu osiągniemy zły rezultat. Nasze logo, zamiast przyciągać, będzie ludzi odpychać. Logo firmy nie może kojarzyć się z czymś negatywnym. Bez względu na to, jak firma funkcjonuje, co oferuje i jak długo jest na rynku, jej logotyp muszą się kojarzyć pozytywnie. Najlepiej, ażeby był neutralny lub zawierał element, który bezpodstawnie kojarzy się z daną dziedziną. Na przykład firma zajmująca się produkcją kwiatów może posiadać w logotypie kwiat. Firma sprzedająca komputery może mieć przykładowo ikonę monitora itd. Tutaj oczywiście wszystko zależy od inwencji grafika, niemniej jednak kreacja logo to głównie umiejętność przekazania w intuicyjny sposób czegoś bardzo skomplikowanego i całej idei działania firmy. Takie zadanie powinno być wykonane przez speców.
Polecam: kliknij tu.