Szybkość łącza internetowego

Aktualnie dostawcy internetu próbują coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i gwarantują szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną na przykład z pogodą. Ale wciąż może się zdarzać, w szczególności w przypadku internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeśli występuje jakiś problem z internetem, warto wytworzyć speed test.

Ten test umożliwi nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie należy wykorzystać speed test. Jeżeli już prędkość internetu jest bardzo dużo niższa, oznacza to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji albo zdarzyła się jakaś awaria, przez którą po prostu nie można właściwie dostarczać internetu. Jeżeli już istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej od razu skontaktować się z dostawcą internetu, by rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy jakiś czas temu nie wystąpiły jakieś błędy na nadajniku. Czasami problem może być jedynie przejściowy i wystarczy, aby router zewnętrzny albo wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W przypadku zespolonych urządzeń router zewnętrzny tak samo, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Źródło informacji: speed test.