Zapach do biura

Odpowiedź może brzmieć banalnie: bo są sporo przyjemniejsze niż zapachy brzydkie. Bo ładne zapachy poprawiają samopoczucie. Sprawiają, że czujemy się lepiej, że jest nam przyjemnie. Ładny zapach relaksuje i działa kojąco. Nie bez przyczyny zapach do domu wybieramy tak, by się nam podobał. Musi być przyjemny, świeży, nie zbyt ostry i niemdlący. Sporo osób wybiera aromaty kwiatowe. Inni preferują owocowe. Sprzedaż odświeżaczy powietrza, olejków zapachowych i substancji, które wpływają na zapach otoczenia jest faktycznie duża.

Kupuje się nie tylko zapachy do domu. Wielu ludzi, spędzając większość dnia w pracy, w wielu sytuacjach kupuje zapach do biura. Tam, gdzie ładnie i miło pachnie, pracuje się wydajniej, bo człowiek czuje się lepiej. Jest wydajniejszy. Moc sprawczą zapachu używa się też w innych celach. Moc zapachu wykorzystują też handlowcy. W jaki sposób? W ogromnych halach handlowych, przede wszystkim w marketach i super marketach rozpyla się substancje zapachowe, które niezauważalnie wpływają na decyzje klientów. Ta taktyka to aromamarketing. Dzięki właściwym zapachom ludzie czują się zrelaksowani, odprężeni i kupują więcej. Należycie czują się w sklepie, gdzie pachnie świeżym chlebem lub świeżymi wędlinami. Przez to maja przykładowo ochotę na jedzenie i kupują produkty, których tak de fakto nie potrzebują. I to wszystko dzięki odpowiedniemu zapachowi. Aromamarkieting wykorzystuje kilka placówek handlowych. Jest on skutecznym sposobem na podniesienie rezultatów dystrybucji.

Więcej: zapach do domu.